Què no funciona a la teva ciutat?

Indagant per la web www.3cat24.cat, he trobat una proposta que trobo molt atractiva per denunciar què no funciona a la teva ciutat.
Animeu-vos, si com jo, us trobeu identificats amb els següents "problemilles":
  • Pago una taxa d´escombraries que espanta, i per reciclar, haig de carregar el cotxe (els contenidors em queden a "can pistraus") i haig de fer bosses petiteeeetes perquè les boques dels contenidors tenen un tamany de pam per pam i em toca llençar els envasos del iogur d´un en un i trencar el paper a mida quartilla.
  • Pago un IBI que semblen quatre...i com no tinc el privilegi de viure en un barri per on passi molta gent, els carrers tenen les rajoles aixecades, forats, clavegueres amb habitants, una paperera per quilòmetre... Ah! i fa uns anys van canviar el sentit del carrer on visc i no han canviat els rètols amb els noms dels carrers així doncs...no es veuen. Quan haig de fer arribar algú a casa meva, faig un dibuixet o els vaig a buscar directament a la benzinera (acabem abans).
  • I aquest any, per fi, arriba un cop al mes, una maquineta que neteja el meu carrer. Que no neteja res, evidentment, perquè en un mes jo he hem fet els veïns.
  • I què em dieu dels esvorancs? N´hi ha per tot el poble. Jo ja me´ls he aprés de memòria i vaig fent slàlom per no menjar-me´ls. Una anècdota (és verídic, jo ho he vist): un tio de la brigada tapant un esvoranc a la calçada amb una galleda d´asfalt a una ma, posat a palades i aplanat per la sola de la seva sabata (així com si aixafés un bitxo, xof, xof).
  • I quines instal.lacions esportives més guapes, eh? Jo fa vint anys que visc aquí i són exactament les mateixes que quan anàvem amb l´escola a fer gimnàs. És divertidíssim portar als nens a piscina i haver de demanar tanda per trobar un lloc als vestuaris i poder canviar el nen. Per cert, com sabeu la piscina interior està coberta per un globus. He d´acabar de corroborar la informació, però m´ha arribat que el globus està caducat fa un parell d´anys (es veu que caduquen) i que s´ha de canviar (no s´estan donant molta presa).
  • Tenim una ronda Arrahona (a casa meva li diem l´scalextrix) on han plantat uns arbustos maquíssims, que han de retallar cada setmana perquè no es veuen els vianants que passen el carrer i ja han atropellat més d´un (amb lo mones que quedarien unes floretes de temporada).
  • Tenim un parc de les Morisques molt maco, però si sabéssiu el que es deixa l´Ajuntament només en manteniment de jardineria...tremolarieu. Així doncs, és l´únic parc que es rega.
  • En quant al reg, no heu vist infinitat de vegades que els aspersors de les milers de rotondes que tenim al poble, apunten a la lluna? (a vegades els he aprofitat per rentar el cotxe) i que a ple estiu reguen a les 3 de la tarda amb tota la solana? Així, estalviant aigua !!!
  • Parlem del transport...mireu d´anar sense cotxe per exemple a...Terrassa. És una marató!!
Jo diria que en general, vivim en un poble en el que poca gent es queixa, així doncs, aquí us deixo l´enllaç a la web i les instruccions per fer les denúncies, i trobar la vostra oportunitat de convertir-vos en periodistes ciutadans.
Animeu-vos. Potser entre tots, guanyarem un Pullitzer, un poble millor per nosaltres i els nostres fills i passarem una estona divertida preparant la peli-denúncia.


Què no funciona a la teva ciutat?



0 Comments: